sunnuntai 16. helmikuuta 2014

Liidien arvoituksellinen maailma!

Mitä?

Lead eli suomeksi liidi on henkilö, joka on kiinnostunut yrityksesi tuotteesta tai palvelusta. Hän on esimerkiksi käynyt yrityksen internetsivuilla ja täyttänyt yhteystietolomakkeen tai jättänyt messuilla yhteystietonsa ( esim. tarjouskuponki). Näin hän on jollain tavalla  näyttänyt kiinnostuksensa yritystä kohtaan.

Miksi?

Liidien hankkimisessa on tarkoitus saada asiakas kiinnostumaan yrityksen tuotteista ja keksiä keinoja, joilla asiakas saadaan ostamaan. Ensin huokutellaan asiakkaita ja toivotaan, että asiakas innostuu ostamaan yrityksen tuotteen. Liidien hankkimisen tarkoitus ei ole "tupata" tuotteita potentiaalisille asiakkaille, vaan tarkoituksena on enemmän luoda "suhde" yrityksen ja potentiaalisten asiakkaiden kanssa.

Miten?

Tehokas liidien hankita vaatii yhteystietojen keräämistä. Asiakkaiden tietoja voidaan kerätä monella eri tavalla,  esimerkiksi tapa voi olla työhakemus, tarjouskuponki tai yhteystietolomake yrityksen internetsivuilla. Näiden lisäksi on myös monia muita hyviä tapoja kerätä asiakkaiden yhteystietoja.

Liidien hankinnassa tärkeässä roolissa on itse asiakas, joka itse näyttää kiinnostuksensa yritystä kohtaan esimerkiksi täyttämällä tarjouskuponkiin yhteystietonsa. Näin ollen asiakas itse toivoo, että häneen otetaan yhteyttä.


Lähde: A Beginner's Guide to Inbound Lead Generation by Anum Hussain































3 kommenttia:

  1. Raikas ja napakka esitys aiheesta. Olisin voinut lukea aiheesta lisääkin sinun kirjoittamanasi, niin kevyttä luettavaa teksti oli ja kuitenkin asiaa.

    VastaaPoista
  2. Lyhyesti ja ytimekkäästi, kuitenkin selkästi ja tarpeeksi laajasti.

    VastaaPoista
  3. Mä jäin kaipaamaan jotain esimerkkejä.

    VastaaPoista